INFORMACIÓ RELLEVANT | CONTROL DE COLÒNIES DE GATS

12/11/2021

INFORMACIÓ RELLEVANT | CONTROL DE COLÒNIES DE GATS

L'Ajuntament de Godall durant aquest any i tenint en compte les competències que li pertoquen, s'està encarregant del control de les colònies de gats que existeixen al municipi.

El control consisteix en:
- Captura en viu dels gats de la colònia
- Revisió del seu estat sanitari per un veterinari
- Esterilització dels gats i gates adults
- Marcatge a l'orella dels gats i gates esterilitzats

L'Ajuntament ha rebut subvencions de la Generalitat per tal de poder complir amb aquest control.

Cal a causa de les queixes que hi ha hagut de la població que a Catalunya està prohibit el sacrifici d'animals de companyia a les cases d'acollida. L'opció de retirada dels animals de l'espai urbà és econòmicament inviable i no és la solució perquè automàticament tornarà a venir una altra colònia. L'esterilització fa que a poc a poc es redueixi la població i es controli l'augment massiu, però és una tasca contínua i no és ràpida per això demanem paciència i col·laboració al veïnat.

L'Ajuntament estableix un horari per la neteja dels carrers i està tractant amb els veïns/es que alimenten a aquests gats fetals, són gats que no poden ser adoptats per la seva naturalesa.

El problema ve sempre des de l'educació de les persones, si tens un animal a casa no el pots abandonar, des de les escoles i amb les famílies cal treballar aquest problema. Les colònies de gats sorgeixen així i cal abordar aquest problema.

Gandhi va dir que la grandesa de les nacions i el seu progrés moral va lligat en la forma de tractar els animals.

Els gats a la població és un problema, però necessitem col·laboració per entendre que es tracta d'aplicar una solució que no és ràpida però si eficaç. Si alguna persona vol ser voluntària dintre d'aquest projecte, serà molt benvinguda.

@AJUNTAMENTDEGODALL