13/07/2021

Covid19 | Noves restriccions a Catalunya i mesures covid: el Procicat endureix les restriccions.

El govern català fa marxa enrere i aplica noves restriccions a Catalunya i mesures per la covid per frenar els contagis del que ja es considera una cinquena onada de la covid-19. Les mesures havien de durar almenys 15 dies, començant a comptar des de divendres, 9 de juliol, però el Procicat ha aprovat més restriccions per tal de contenir l’expansió de la variant delta.

El govern ha decidit demanar la limitació de les reunions a un màxim de 10 persones i restringir l’horari de totes les activitats fins a dos quarts d’una de la matinada. A més, se sol·licita als ajuntaments tancar l’accés a parcs i platges a les nits per evitar aglomeracions.

El Procicat també ha aprovat que els assistents a esdeveniments d’oci o culturals hauran d’estar asseguts i hauran de mantenir la distància interpersonal de dos metres i mig. La prohibició dels actes a peu dret i amb llibertat de moviment fa desaparèixer l’obligació de presentar prova PCR, test d’antígens o pauta completa de vacunació.

Aquestes mesures se sumen al tancament de l’oci nocturn a Catalunya. Discoteques, locals d’oci nocturn i sales de ball han de tancar les portes si no disposen d’espai a l’aire lliure.

Direcció General de Protecció Civil. Generalitat de Catalunya